Schönen, guten Abend zusammen

Ich lese momentan
Soulless von Gail Carriger.

Klappentext:Alexia Tarabotti is laboring under a great many social tribulations. First, she has no soul. Second, she's a spinster whose father is both Italian and dead. Third, she was rudely attacked by a vampire, breaking all standards of social etiquette. Where to go from there? From bad to worse apparently, for Alexia accidentally kills the vampire -- and then the appalling Lord Maccon (loud, messy, gorgeous, and werewolf) is sent by Queen Victoria to investigate. With unexpected vampires appearing and expected vampires disappearing, everyone seems to believe Alexia responsible. Can she figure out what is actually happening to London's high society? Will her soulless ability to negate supernatural powers prove useful or just plain embarrassing? Finally, who is the real enemy, and do they have treacle tart?
Die Geschichte spielt im viktorianischen London und alles dreht sich um die 26jährige und übernatürliche "alte Jungfer" Alexia, die sich nicht nur gegen Vampire verteidigen muss, sondern sich auch noch in einen Werwolf verliebt. Obwohl ich selber einen großen Bogen um die derzeitigen Vampirgeschichten mache, ist diese hier einfach herrlich schräg und mit einigen Steampunklementen gespickt. Ich freue mich schon aufs Weiterlesen!
Ich bin nun übrigens bei Kapitel 12, auf Seite 225 und Alexia ist gerade mit ihrem guten Freund, dem schwulen Vampir Lord Akeldama, gefangen genommen worden und nun wollen ein paar Wissenschaftler Tests an ihnen durchführen...
Tee gibt es bei mir nicht, weil ich keine Lust habe aufzustehen um in die WG-Küche zu gehen

Dafür gibt bei mir auch Orangensaft!